Nog niet geheel vertrouwd met het DPA en zijn toepassingen? Dan kunt u aan de slag met dit stappenplan.

Voorbereiding

1) U heeft een advocatenkaart aangevraagd

2) U ontving na de aanvraag van uw advocatenkaart de pin- en pukcodes per post

  • Ja: Ga naar stap 3
  • Neen, ik heb niets ontvangen: Neem contact op met uw balie. Zij kunnen ervoor zorgen dat er een nieuwe brief met pin- en pukcodes wordt opgestuurd.
  • Ja, maar ik ben ze kwijt: Neem contact op met uw balie. Zij kunnen ervoor zorgen dat er een nieuwe brief met pin- en pukcodes wordt opgestuurd.

3) U hebt uw advocatenkaart geactiveerd op de balie

  • Ja: Ga naar stap 4
  • Neen: Ga langs bij uw baliesecretariaat om uw kaart te laten activeren. Bij sommige balies moet u hiervoor een afspraak maken. Neem uw brief met pin- en pukcodes en uw eID mee.

4) U beschikt over een advocatenkaart die na 6 september 2017 werd uitgegeven

  • Ja: Ga naar stap 5
  • Neen: Uw nieuwe kaart ligt aan de balie en u ontving normaal al een nieuwe brief met pin- en pukcodes. Neem die brief mee naar de balie en laat uw kaart activeren.
  • Ja, maar ik ben ze kwijt of ze is beschadigd: Neem contact op met uw balie. U zal een nieuwe kaart moeten aanvragen (zie stap 1).

5) U kent de pincode van uw advocatenkaart nog

  • Ja: Ga naar stap 6
  • Neen, maar ik heb mijn brief met de pukcode nog: Ga naar de balie met uw pukcode om een nieuwe pincode in te stellen.
  • Neen en ik ben ook mijn pukcode kwijt: Neem contact op met uw balie op om nieuwe codes aan te vragen.

6) U beschikt over een geschikte kaartlezer (let op: het is geen garantie dat uw kaartlezer werkt voor uw advocatenkaart omdat hij ook werkt voor de e-ID)

  • Ja: ga naar stap 7
  • Neen: de lijst met compatibele kaartlezers vindt u in de FAQ.
  • Ja, maar er gaat iets fout bij installatie: vraag hulp aan uw eigen IT-dienst.

7) Uw browser is geschikt (de lijst met geschikte browsers vindt u in de FAQ)?

  • Ja: ga naar stap 8
  • Neen: installeer een geschikte browser of vraag hulp aan uw eigen IT-dienst

8) De middleware (EazyID) werd correct geïnstalleerd

Een nieuwe neerlegging doen

  1. Surf naar https://secure.dp-a.be/deposit en meld aan met uw advocatenkaart.
  2. U komt terecht in uw DPA-box waar u een overzicht van verzonden en ontvangen transacties ziet.
  3. Klik rechtsboven op ‘nieuwe deposit’
  4. Voeg documenten toe en selecteer aan wie u ze wil verzenden
  5. Voor u de deposit finaliseert, krijgt u een overzicht van de totale kostprijs

Via www.dp-a.be/nl/faq vindt u een uitgebreide handleiding met screenshots.
Via www.vimeo.com/digitalplatformattorneys vindt u verschillende demofilmpjes.

Ontvangen documenten raadplegen

  1. U ontvangt een e-mail met melding dat er nieuwe documenten in uw DPA-box beschikbaar zijn.
  2. Indien u nog nooit aanmeldde op het DPA-platform, ontvangt u een e-mail met meer informatie.
  3. Indien u wel reeds aanmeldde op het DPA-platform ontvangt u enkel een link naar de DPA-box waar u de documenten kan raadplegen.

Hebt u toch nog vragen of ondervindt u problemen, neem dan contact op met support@dp-a.be of 02 307 70 30.