Advocatenkaart

Uw dagelijks werkinstrument

De meerwaarde van een advocatenkaart?

De advocatenkaart is een dagelijks werkinstrument dat toegang geeft tot de DPA-Jbox en DPA-Deposit en tot applicaties zoals het BJB, RegSol en Authentic Sources zoals het Rijksregister, CBB en GraydonCreditsafe.

De kaart kan ook gebruikt worden om een gekwalificeerde elektronische handtekening op documenten te plaatsen. Deze gekwalificeerde elektronische handtekening is conform de hoogste beveilgingsstandaard. De Belgische advocatenkaart is dan ook een unieke referentie op nationaal en internationaal gebied.

De advocatenkaart is ook een officieel legitimatiebewijs waarmee advocaten zich te allen tijde kunnen identificieren, bv. bij toegang tot gerechtsgebouwen.

 

De advocatenkaart:

  • Digitaal verzenden van brieven en verzoekschriften via DPA-Deposit
  • Digitaal versturen van conclusies en stukken via DPA-Deposit
  • Toegang tot de DPA-Jbox
  • Toegang tot RegSol
  • Digitaal handtekenen van documenten
  • Toegang tot het privaat luik

voordeel advocatenkaart

Voordeel advocatenkaart02/

 

De troeven van de vernieuwde advocatenkaart

  • Ze is vervaardigd uit stevig materiaal, net zoals de eID en is steviger dan een bankkaart.
  • Ze is 5 jaar geldig
  • Ze is eenvoudig te activeren, nl. online. U hoeft hiervoor niet naar het baliesecretariaat te gaan.
  • Voor het inloggen volstaat een eenvoudige vier-cijferige code  – voor de elektronische handtekening hebt u een zescijferige code nodig
  • U hebt de mogelijkheid om de pincode online te wijzigen.
  • Ze wordt verstuurd naar het adres van uw keuze dat u vermeld hebt bij de bestelling.  
     

Kaart verloren of gestolen?